
WARM IN DE KERK
Het is warm. Niet alleen buiten, maar ook in de kerk kan de temperatuur oplopen. Kerken zijn vaak redelijk koel, maar als de zon langere tijd op het dak staat, wordt het binnen toch warmer. Zeker wanneer er veel mensen aanwezig zijn, kan de temperatuur snel stijgen. De Maranathakerk is bovendien lastig koel te houden door het platte dak en de grote ramen. Overdag ramen en deuren openzetten helpt weinig, omdat daarmee vooral warme lucht naar binnen komt.
NATIONAAL HITTEPLAN
Vanwege de warmte is het Nationaal Hitteplan van kracht. Ook voor kerkgangers is dit belangrijk. De overheid adviseert om voldoende te drinken en koel te blijven. In de praktijk is dat in de kerk soms lastiger, bijvoorbeeld omdat u geen drinken meeneemt of vooraf minder drinkt.
WAT U KUNT DOEN
Om het voor uzelf zo comfortabel mogelijk te houden, vragen we uw medewerking:
· Neem eventueel zelf een flesje water mee
· Draag lichte, luchtige kleding
· Luister naar uw lichaam en neem klachten serieus
· Voelt u zich niet goed, verlaat dan gerust (tijdelijk) de kerkzaal
ONZE MAATREGELEN
Wij doen wat mogelijk is om de warmte te beperken:
· We ventileren ’s nachts zoveel mogelijk
· We houden deuren voorafgaand aan de dienst zoveel mogelijk gesloten
· We zetten binnendeuren open voor luchtcirculatie
· Er staat een extra ventilator op het liturgisch centrum
· Er staat water klaar achter in de kerk
LET OP ELKAAR
Door de warmte kunnen mensen zich onwel voelen of flauwvallen. Klachten kunnen zijn: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn of overmatig zweten. et u dat iemand zich niet goed voelt? Waarschuw dan iemand van de kosters. Mensen die zich onwel voelen, worden naar een koelere plek gebracht en geholpen.
